A0:  اوزون تراپی صورت
نوشته شده توسط : dryousefi

اوزون تراپی صورت برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی بهترین روش درمان است. زیبایی و جوانی پوست صورت تا حد زیادی به سلامت آن بستگی دارد. از این رو اگر می‌خواهید سلامت پوست شما حفظ شود و شادابی لازم را داشته باشد، باید به شکل صحیح از آن مراقبت کنید. امروز روش‌های موثری برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد. اوزون تراپی پوست نیز یکی از روش‌های طبیعی و بدون عوارض برای داشتن پوست سالم می‌باشد.

فواید اوزون تراپی پوست صورت به حدی است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای روش‌هایی چون تزریق کلاژن یا بوتاکس برای رفع مشکلات پوستی خود از این روش استفاده کنند. در ادامه این مقاله بیشتر در ارتباط با فواید اوزون تراپی صورت توضیح خواهیم داد.

 اوزون تراپی صورت چیست؟

اوزون تراپی صورت یک روش نوین درمان مشکلات پوستی است. گاز اوزون از سه‌اتم اکسیژن تشکیل شده و با رساندن زنجیرهای اکسیژن به پوست، ایجاد جریان خون مناسب و فعال کردن فرایندهای ترمیمی و خارج‌سازی سلول‌های مرده باعث بهبود پوست می‌شود.

 اوزون تراپی صورت چیست؟

جلسات درمانی متعدد اوزون تراپی صورت باعث می‌شود که پوست شما شفاف‌تر شده و فرایند کلاژن‌سازی نیز تقویت شود. در این روش سلول‌های پوستی تحت تأثیر گاز اوزون قرار می‌گیرند و وقتی پوست تحت اوزون تراپی قرار می‌گیرد، سطح اکسیژن افزایش پیدا می‌کند. پس از چندین بار تزریق اوزون آنتی اکسیدان‌ها در بدن فعال می‌شود و باعث می‌شود که سلول‌های بدن خود را ترمیم کنند و جوانسازی اتفاق بیفتد.

مطالب پیشنهادی: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

اوزون تراپی صورت برای جوانسازی

در اوزون تراپی صورت هیچ داروی اضافی به پوست وارد نمی‌شود. بلکه سلول‌های بدن به صورت طبیعی عوارضی که در پوست به وجود آمده مانند چروک‌ها، لکه‌ها و جای جوش را ترمیم می‌کند و چنانچه جای جوش‌ها خیلی شدید نباشد، کاملاً از طریق اوزون درمانی صورت برطرف خواهند شد.

در این روش سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و سطح آنتی اکسیدان‌ها افزایش می می‌یابد و در نتیجه سرعت علائم پیری کم خواهد شد. زمانی که اوزون به صورت موضعی به کار گرفته می‌شود سوزن‌های بسیار نازک وارد پوست می‌شوند، در لایه‌های پوست فرایند الاستن‌سازی و کلاژن سازی صورت می‌گیرد و در نتیجه شادابی پوست و لیفتینگ آن را به همراه خواهد داشت.

برای انجام اوزون درمانی صورت تحت نظر بهترین متخصصان پزشکی می‌توانید به کلینیک prp دکتر یوسفی در غرب تهران مراجعه نمایید. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

فواید اوزون تراپی صورت

فواید اوزون تراپی صورت بسیار زیاد است و افرادی که چند جلسه از این روش استفاده می‌کنند، تأثیر آن را مشاهده خواهند کرد. اما فواید اوزون تراپی پوست صورت را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

1- سم زدایی پوست و پاکسازی آن 

2- کمک کردن به رهایی پوست از آلوده کننده های محیطی

3- افزایش سطح  اکسیژن رسانی به هموگلوبین و افزایش زیبایی صورت

4- سفت کردن پوست صورت

بیشتر بخوانید: بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

5- خنثی سازی اسیدیته پوست و بدن

6- جلوگیری از ایجاد علائم پیری

7- از بین بردن مشکلات مربوط به رنگدانه های پوست

8- درمان منافذ باز پوست

9- بهبود آفتاب سوختگی پوست

10- رطوبت رسانی به صورت

11- کمک به پاکسازی پوست

12- بهبود دادن گردش خون در پوست

 فواید اوزون تراپی صورت

 نحوه اوزون تراپی صورت

اوزون تراپی صورت به دو روش صورت انجام می‌شود:

انتقال خون یا ماژور اوزون همواتوتراپی (MAH)

در این روش که به اوزون تراپی سیستماتیک صورت مشهور است، مقداری خون از بیمار گرفته می‌شود و پس از ترکیب با گاز اوزون، به بدن فرد باز می‌گردد و قابلیت درمان بیماری‌های عمیق مانند ضدعفونی کردن غدد لنفاوی یا مشکلات وریدی را دارد.

استفاده از پماد یا روغن (سونای اوزون)

این روش دارای دو مرحله است و شامل اوزون تراپی موضعی می‌باشد. در گام اول بیمار با یک ماسک اکسیژن حمایت می‌شود تا گاز سمی اوزون به ریه‌های فرد نرسد. چراکه فقط از راه گوارش، پوست و تزریق جذب بدن می‌شود. پس از آن بخار اوزون بر روی پوست و نواحی مختلف بدن بیمار اعمال خواهد شد.

 عوارض اوزون تراپی صورت

در کنار فواید اوزون تراپی صورت بهتر است که بیماران به برخی از عوارض جانبی آن هم توجه داشته باشند. اوزون تراپی پوست اگر توسط متخصصان مجرب صورت نگیرد، یک سری عوارض جانبی به همراه خواهد داشت که از جمله آنها خونریزی و کبودی خفیف می‌باشد.

در مواقعی هم که گاز اوزون استنشاق می‌شود، می‌تواند باعث التهاب و واکنش سریع بدن شود. به طور طبیعی یکی از مواردی که نشان دهنده کفایت اوزون دریافتی در بیماران می‌باشد، سرفه کردن است و بدن به صورت طبیعی واکنش نشان می‌دهد و کفایت اوزون را اعلام می‌کند.

 عوارض اوزون تراپی صورت

قیمت اوزون تراپی صورت

روش اوزون تراپی برای بسیاری از درمان‌هایی که با جراحی یا غیر جراحی انجام می‌شوند، بسیار مناسب است و نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد. دستگاه‌های تولید اوزون نیز در بسیاری از کشورهای دنیا در دسترس هستند. با این وجود تعداد جلسات و قیمت اوزون تراپی صورت براساس نوع مشکل، سطح درگیری پوست و شرایط مراجعه کننده متفاوت خواهد بود.

مقالات بیشتر:  اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

خلاصه مطالب

اوزون تراپی صورت یکی از روش‌های درمانی برای مراجعه کنندگانی است که دچار مشکلات پوستی از جمله کهیر، جوش، جای جوش هستند. از طریق روش اوزون تراپی بیماران به بهترین شکل می‌توانند طی جلسات متعدد روند بهبود و درمان پوست خود را مشاهده کنند. برخی از افراد نیز دچار پسوریازیس، التهاب و زخم هستند که اوزون درمانی بسیار می‌تواند برای این افراد مفید باشد.

فواید اوزون تراپی صورت زیاد است، اما اگر می‌خواهید مراحل درمان را زیر نظر متخصصان انجام دهید و از عوارض اوزون تراپی پوست صورت جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به کلینیک‌ها و مراکز درمانی معتبر مراجعه نمایید. کلینیک اوزون تراپی دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز برای درمان مشکلات پوستی است و شما می‌توانید از طریق مراجعه به این کلینیک پس از چند جلسه فرایند جوانسازی و بهبود پوستی را مشاهده کنید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک نمایید.

 

منبع:سایت پی آر پی ایران و اوزون تراپی صورت

 





:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1715860663